Opis stanowiska pracy
Marketing Pricing Analyst
Kraków
NR REF.: 1185284
For our client, we are looking for a Marketing/Pricing Analyst who will be willing to join an international team and gain experience in a logistics company. (3-year project)
What are the main responsibilities of this position?
- Apply your analytical skills to thoroughly evaluate quantitative information and generate insights from data to answer business questions
- Identify areas of improvement in the pricing process, and then own and drive the improvement through the application of automation tools
- Collaborate with colleagues in the same department, other business units (Sales, Operations, Finance, Legal) and external vendors to resolve business problems
- Be an active member of the project team, accomplish project milestones in a timely manner.
- Research industry-leading market practices and pricing strategies, and apply your business acumen in day-to-day pricing decision-making
Supporting tasks:
- Analyse complex pricing data; from extracting data in data mines, to generating insights and producing outputs to support business decision-making
- Monitor39 pricing39 projects39 progress and take necessary steps to keep the progress on track
- Coordinate, consolidate and process inputs from stakeholders, for results aligning with project goals and milestones
- Validate outputs from a variety of pricing automation tools and consistently collaborate with internal and external parties to improve the results
- Monitor pricing projects results and proactively drive improvement opportunities.
- Advise senior company management on commercial topics, such as market/account/industry performance, and price/competitor positioning
What do we expect from you?
- Experience in a similar position
- Higher education (preferred economics and management)
- Analytical skills
- Negotiation skills
- Highly developed communication skills
- Advanced level of Excel
- Ability to work under time pressure
Nice to have
- Project management experience
- Python
- SQL
What do we offer as part of cooperation?
- Development in an international environment
- Dynamic work in several areas of FedEx
- Attractive package of benefits and allowances from FedEx
- Funding for education and language learning
- Possibility to work from home in a hybrid model
- Office in the centre of Kraków
- Completely remote recruitment process
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 19/05/2024
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca Marketing / PR / Social Media