Opis stanowiska pracy
Business Controller
Kraków
NR REF.: 1185620
As a
Business Controller, you will be responsible for providing ad hoc reporting in collaboration Managing Director, Finance Manager, and Sales Manager. Your role involves supporting decision-making through financial analysis, advising management on financial implications, and ensuring effective tools and methods for business scenario analysis.
Your responsibilities- Financial Insights: Act as a sparring partner to Market and Key Account Managers, providing financial insights and expertise reports.
- Performance Monitoring: Offer insightful business analysis to monitor company performance and enhance business processes.
- Sales and Margin Planning: Manage and oversee Sales and Margin planning, reporting, and analysis for the OMNI Channel, serving as the process owner and coordinator.
- Optimization Reviews: Conduct regular reviews to optimize channel, product, and customer mix effects.
- Sales Metrics and KPIs: Drive the refinement and establishment of sales metrics, KPIs, and KPDs for both B2B and Retail channels.
- Collaboration: Collaborate closely with the Credit Control Team, focusing on Bad Debts and Accounts Receivables.
- Controlling Routines: Execute standard controlling routines, including MEC, producing reporting packs, conducting deviations analysis, and reviewing results against plans with key stakeholders.
- Enhancement Opportunities: Proactively identify opportunities to enhance results and streamline trade investments.
Qualifications:- Education: A relevant degree such as Bachelor’s and Master’s Degree in Finance, Accounting, Business, Economics.
- Skills:
- Proficiency in SAP, English.
- Familiarity with BI reporting tools and ERP.
- Strong Excel skills.
- Experience:
- Full Accountancy Qualification (CIMA / ACCA membership is an advantage).
- Previous experience in a FMCG environment- advantage.
- Experience working within an international publicly listed corporation is a significant advantage.
- Willingness to undertake occasional travel.
Our client offers work based on a work contract, training packages, and employee benefits:- Life insurance.
- Co-financing for courses and training.
- Multisport.
- Hybrid modes.
- Business equipment.
Hays Poland sp. z o.o. is an employment agency registered in a registry kept by Marshal of the Mazowieckie Voivodeship under the number 361.
Prezentacja firmy
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodow...
HAYS Poland jest firmą doradztwa personalnego, należącą do międzynarodowej grupy HAYS plc, notowanej na giełdzie w Londynie i największej na świecie firmy zajmującej się rekrutacją specjalistyczną.
Hays działa na rynku rekrutacyjnym od ponad 50 lat, posiada ponad 250 biur, w których łącznie pracuje ponad 10 tysięcy ekspertów w 20 specjalizacjach.
W 2003 roku otworzyliśmy pierwsze biuro w Polsce. Od tego czasu umocniliśmy naszą pozycję na polskim rynku, stając się niekwestionowanym liderem w rekrutacji specjalistycznej. Obecnie w Hays Poland zatrudnionych jest ponad 200 osób w biurach w Warszawie, Katowicach, Wrocławiu, Krakowie, Trójmieście oraz Poznaniu.
Cechą wyróżniającą HAYS jest unikalny system rekrutacji wysokiej klasy specjalistów w oparciu o podział na dywizje:
HAYS Accountancy & Finance
HAYS Construction & Property
HAYS IT & Telecom
HAYS Manufacturing
HAYS Pharma & Healthcare
HAYS Sales & Marketing
HAYS Executive
Rozwiń
Dodatkowe informacje
- Ostatnia aktualizacja:
- 02/06/2024
- Wymiar etatu:
- Pełny etat
- Rodzaj umowy:
- Na czas nieokreślony
- Liczba wakatów:
- 1
- Min. doświadczenie:
- 1 rok
- Min. wykształcenie:
- Policealne
- Branża / kategoria:
- Praca BPO / outsourcing