Kto szuka:
Ministerstwo Sprawiedliwości w Warszawie
Stanowisko:
Główny specjalista
Numer referencyjny:
137085
Lokalizacja:
Warszawa
mazowieckie
Opis stanowiska podany przez pracodawcę:
Warunki pracy
- praca przy komputerze pow. 4 godzin dziennie,
- praca pod presją czasu,
- kontakt z klientem zewnętrznym,
- budynek dostosowany architektonicznie do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Zakres zadań
- ma następujące zadania:
- Opiniuje na wniosek komórek legislacyjnych Ministerstwa projekty aktów normatywnych przedstawianych Ministrowi Sprawiedliwości do uzgodnienia przez inne podmioty, w aspekcie skutków finansowych projektowanych regulacji dla budżetu części 15 i 37
- Ustala na wniosek komórek organizacyjnych Ministerstwa skutki finansowe projektowanych przez te komórki aktów normatywnych
- Przygotowuje projekty aktów prawnych w zakresie objętym właściwością Departamentu
- Opracowuje stanowiska i opinie do projektów aktów prawnych (w tym również prowadzi prace związane z uzgodnieniami wewnątrzresortowymi i międzyresortowymi) przedkładanych przez inne jednostki, w tym podległe lub nadzorowane przez Ministra Sprawiedliwości oraz jednostki organizacyjne resortu sprawiedliwości
- Przygotowuje projekty stanowisk i opinie z zakresu interpretacji przepisów oraz stosowania prawa w zakresie gospodarki finansowej jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości
- Przygotowuje wystąpienia Ministra Sprawiedliwości oraz Departamentu wykonującego funkcje dysponenta części 15 i 37 budżetu w zakresie sprawowanego nadzoru i kontroli nad całością gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych
- Przygotowuje projekty odpowiedzi na interpelacje, zapytania poselskie, oświadczenia senatorskie, zapytania dziennikarskie, zapytania Najwyższej Izby Kontroli, a także opracowuje projekty stanowisk departamentu (np. notatki urzędowe, opinie) w sprawach z zakresu finansów publicznych i gospodarki finansowej jednostek podległych lub nadzorowanych przez Ministra Sprawiedliwości
Wymagania stawiane pracownikowi:
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjnedoświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 1 rok doświadczenia zawodowego w opracowywaniu analiz i opinii prawnych
- Wiedza z zakresu finansów publicznych
- Umiejętność redagowania pism, notatek, raportów i analiz
- Zorientowanie na osiąganie celów, doskonalenie zawodowe, identyfikacja z misją urzędu, pozytywne podejście do klienta, otwartość na zmiany, radzenie sobie z presją, umiejętność współpracy, myślenie analityczne
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- Przeszkolenie w zakresie opracowywania i wykonywania budżetu państwa
Kontakt do pracodawcy:
Kliknij tutaj, aby skontaktować się z pracodawcą lub wysłać swoje CV »