PracaGrupypl.praca.dyskusjeKiedy pracownikowi przysługuje dieta ? › Re: Kiedy pracownikowi przysługuje dieta ?
    From: "gromax" <g...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Kiedy pracownikowi przysługuje dieta ?
    Date: Thu, 4 Sep 2003 20:12:39 +0200

    > Na swoim przykładzie powiem że byłem pracownikiem oddelegowanym do pracy w
    > innym mieście.Dostawałem za każdy dzień 30pln brutto.Podatek o tego wynosi
    > 20 pln na rączke a później opodatkowane jest tylko 10pln czyli na rękę
    > dostajesz jakieś 25 złociszy.tak mniej więcej.
    > Wojti
    Ustawowo dieta wynosi jakieś minimum - na dzień dzisiejszy właśnie 20 zł.
    Dieta ta przysługująca za delegację NIE PODLEGA OPODATKOWANIU.
    Pracodawca może dać kwotę wyższą niż ustawowa (nie może dać niższej) i wtedy
    nadwyżka ponad kwotę ustawową CHYBA JEST (bo nie jestem tego pewien)
    opodatkowana (czyli traktowana jako zarobek).
    Czyli jeżeli daje 30 PLN jak w przykładzie powyżej, to z kwoty 30 odejmujemy
    20 i zostaje 10 zł do opodatkowania. Czyli na rękę 20 + (10- (19% *10)) = 20
    + (10 - 1,9) = 20 + 8,1 = 28,1 zł za wyjazd na delegację. pod warunkiem że
    to co dorzuca pracodawca ponad minimum zagwarantowane ustawą
    jestopodatkowane. W przeciwnym przypadku dostajesz na rękę pełne 30 zł bez
    opodatkowania.

    Sensu stricte - dieta jest wyrównaniem za koszty (żywieniowe, noclegowe itp)
    w róznicy od pożywiania się lub mieszkania poza miejscem zamieszkania.
    Jeżeli pracodawca uważa, że pracownik ponosi wyższe koszty podczas wyjazdu
    może dać nadwyżkę. Nie może dac mniej