PracaGrupypl.praca.dyskusje › porozmawiajmy o pracy

  • 1. Data: 2003-09-04 12:54:46
    Temat: porozmawiajmy o pracy
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Czytam ta grupe i chcialabym wywolac dyskusje na temat poszukiwania
    pracy, szacunku do samego siebie i do pracodawcy .
    Nie potrafie zrozumiec jak mozna zatrudnic sie w znanym duzym
    koncernie zarabiac 350 zl za caly miesiac ciezkiej pracy i do tego
    pisac, ze wlasciwie to mozna sobie jakos pokombinowac to bedzie
    wiecej .
    Nie to nie tak. Sprobujcie szukac innej pracy : korepetycje, opieka
    nad dziecmi, sprzatanie , ale nie dajcie sie oszukiwac i uczyc
    oszustwa.
    Dzisiaj jest wiele mozliwosci tylko trzeba dobrze sie rozgladnac .
    Kiedys rzad oferowal kartki na mieso i wszyscy krzyczeli , ze to
    glodowe racje. Zobaczcie dzisiaj jest inny pomysl na jedzenie , miesa
    wbrod a rolnicy prosza , abysmy zwiekszyli zakupy bo oni leza.
    Nie nauczymy pracodawcy szacunku do pracownika jesli bedziemy sami
    sie nie szanowac .
    Druga kwestia to odpowiadanie na zlozone oferty pracy.
    Moi drodzy jeszcze 2-3 lata temu cos takiego bylo nie do pomyslenia .
    Czemu teraz tak jest? Bo maja na to nasze przyzwolenie. Ogloszenia
    typu firma XYZ poszukuje i domyslaj sie , staraj a potem dzwon.
    Nie to pomylka. Jesli jest to rzetelny pracodawca , nigdy sobie na
    cos takiego nie pozwoli .Zobaczcie jak oglaszaja sie uczelnie i
    naprawde dobre firmy. Podaja nazwe , wymagania, czasami telefon .
    Pomimo splyniecia na dane stanowisko 200 podan potrafia odpowiedziec .
    To nic , ze lakonicznie , ale to robia .
    Zachecam do wysylania ofert do takich firm a zobaczycie , ze inne
    uporzadkuja wreszcie swoj poglad na pracownika .
    W tej chwili rynek jest naprawde trudny , ale to nie znaczy, ze nie
    nalezy siebie szanowac .

  • 2. Data: 2003-09-04 14:14:33
    Temat: Re: porozmawiajmy o pracy
    Od: "Kasandra" <g...@a...waw.pl>

    Napisałaś wiele mądrych rzeczy w swoimj poście, ale zastanówmy sie kogo
    stac na to, zeby nie wysylac CV na wszelkie oferty, które nam pasują. fakt,
    ze wydzwanianie zeby zapytac o efekt to żenada i osobiście tak nie robię,
    ale nie jestem zasypywana ofertami pracy i łapię się każdej.
    Z drugiej strony to, ze ktoś sie ogłasza tak jak napisałaś, to wcale nie
    znaczy, ze firma od środka też jest taka wspaniała. Znam to z autopsji, gdy
    po 6 latach ucieklam z firmy bo mialam dosc niezdrowej, plotkarskiej
    atmosfery, przezucania miedzy sobą obowiązkow i roboty, przesuwania terminu
    wypłat (kilka dni lub tygodni). Wiele moglabym jeszcze napisac, nie mniej,
    mimo niezłej płacy jedyne co uchroniłoby mnie przed wizytami u psychiatry to
    ucieczka.
    Oczywiście z zewnatrz firma prezentowała się idealnie. Ba, nawet
    centrala w Hamburgu wychwalała nas pod niebiosa. Do czasu. Jak zadzwonila
    szefo tamtej centrali, odebrałam telefn a ona sie pyta kim jestem i co robie
    w biurze. Moiwe, ze pracuje. Okazało sie, ze moaj szefowa przez trzy lata
    "zapominała" powiedziec, ze ma nowego pracownika.
    Bałagan jest wszedzie i dobre ogłoszenie nic nie znaczy.

    Co do szacunku dosiebie i pracodawcy. Do siebie, no to jak juz
    napisałam, uciekłam z pracy. A do pracodawcy - czasem trudno zachowac
    szacunek do pracodawcy gdy widzi sie jawna niesprawiedliwosc, nierowne
    traktowanie. Moja byla szefowa skutecznie pozbawila sie sama tego szacunku,
    gdy ktoregos pieknego popoludnia przyszla do mnie i zaczela obgadywac szefa.
    Dojrzala kobieta, biznesłoman, a zachowała sie jak dzieci z przedszkola.

    Z drugiej strony warto poruszyc szacunek dla klienta. Niektorzy
    narzekaja, ze sekretarka musi byc szczupla, ladna, schludna, itp. A
    przypominjmy sobie jak przyjenie jest spotkac w sekretariacie osobe
    sympatyczna, usmiechnieta i ładna. człowiek od razu czuje sie lepiej,
    zaczyna se usmiechac... A gdyby za biurkiem w sekretariacie, ktory
    najczesciej jst izytowka firmy siedział naburmuszony babsztyl, w
    powyciąganym swetrz i na nasze pytanie zapytał: czego? Jakbysmy sie czuli?
    zapewnie nieco skrepowani, ze wogole smielismy przeszkodzic kobiecie w
    przegladaniu gazety czy cos tędy.

    Drobiazgi tworza wizerunek firmy i szacunek do pracodawcy i do siebie
    wyrazamy poprzez szanowanie firmy. Mam tu tez na mysli sprzet firmowy.
    bardzo popularne jest katowanie firmowych samochodów. Prosze państwa,
    przeciez im szybciej ten samochod sie zniszczy tym predzej bedzie trzeba
    kupic nowy. A wtedy nie liczcie na premie, bo kasa pojdzie na samochody.
    taki drobiazg ale malo kto o tym mysli.

    Pozdrawiam i zycze milej dyskusji
    Aleksandra

  • 3. Data: 2003-09-04 14:41:14
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    Użytkownik "Ela Busz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Nie to nie tak. Sprobujcie szukac innej pracy : korepetycje, opieka
    > nad dziecmi, sprzatanie , ale nie dajcie sie oszukiwac i uczyc

    Tylko, te propozycje wymagają samozatrudnienia.Musisz zarejestrować
    działalność gospodarczą i już wejściu -m zanim jeszcze zdobędziesz
    klientów - odpalać do ZUS ok. 700 zł miesięcznie. Oczywiście możesz też
    pracować na czarno ale to tez oszustwo (a wygląda na to że oszustwem się
    brzydzisz) tyle że fiskusa. Poza tym jeżeli nie daj boże się rozchorujesz to
    jako nieubezpieczona masz nieco przekichane

    (...ciach....)
    > Nie nauczymy pracodawcy szacunku do pracownika jesli bedziemy sami
    > sie nie szanowac .

    To, że pracodawcy są coraz bardziej rozpieszczenie, wynika po prostu z
    niewielkiej podaży pracy. Jak człowiek ma do wyboru pracę za 400 zł i brak
    pracy za 0 zł to po paru miesiącach zdecyduje się na to drugie - chyba, że
    będzie utrzymywany/a przez rodziców albo współmałżonka. Poza tym "schodzenie
    z kosztów osobowych" nie zawsze wynika z natywnej złej woli pracodawców ale
    z tego, że również oni konkurują między sobą. W takiej sytuacji firma, w
    której uczciwie traktuje się pracowników będzie miała mniej pieniędzy nie
    tylko na apanaże szefów, ale także na nowe inwestycje czy łapówki
    umożliwiające wygrywanie przetargów (Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że
    np. w branży budowlanej czy projektowej bardzo często po uczciwym wygraniu
    przetargu trzeba zapłacić komisji kilka procent, żeby doszło do podpisania
    umowy - ale to temat na inną dyskusję a nawet na inną grupę).

    Teoretyczne koszty każdego typu robocizny możesz znaleźć w KNR-ach, ale przy
    składaniu ofert są one dzielone minimum przez 2 - właśnie dlatego "oferty
    przetargowe" zawsze są istotnie niższe od "kosztorysów inwestorskich"

    Tak więc jeżeli nie jesteś fachowcem w zadkiej, w potrzebnej dziedzinie masz
    bardzo ograniczone możliwości "szanowania się" przy ustalaniu poborów - jest
    bowiem duże prawdopodobieństwo, że znajdzie się ktoś o podobnych
    kwalifikacjach, w sytuacji zmuszającej go do podjęcia pracy na
    jakichkolwiek warunkach.

    > Druga kwestia to odpowiadanie na zlozone oferty pracy.
    > Moi drodzy jeszcze 2-3 lata temu cos takiego bylo nie do pomyslenia .
    > Czemu teraz tak jest? Bo maja na to nasze przyzwolenie.

    Skąd to przyzwolenia napisałem powyżej.

> [...]
    > cos takiego nie pozwoli .Zobaczcie jak oglaszaja sie uczelnie i
    > naprawde dobre firmy. Podaja nazwe , wymagania, czasami telefon .

    To może być kwesta strategii. Profesjonalista nie odpowiada na ogłoszenia
    "Dam pracę tel XXX XXX XXX" a osoba szukająca jakiegokolwiek zajęcia nie
    złoży swojego CV do firmy o wysokich, skonkretyzowanych wymaganiach. W
    rezultacie na enigmatyczne ogłoszenia odpowiadają głownie nisko
    wykwalifikowani desperaci, a na poważne oferty ludzie o konkretnych
    kwalifikacjach, ( także ci w sytuacjach podbramkowych). Efekt jest taki, że
    w obu przypadkach HR-owcy mają mniej aplikacji, do odrzucenia w
    przedbiegach. No i oczywiście "Dam pracę" to znacznie mniej słów niż
    "Zatrudnię ludzi do kopania rowów".

    > Pomimo splyniecia na dane stanowisko 200 podan potrafia odpowiedziec .
    > To nic , ze lakonicznie , ale to robia .

    Z tym to różnie bywa. Znam przypadki kiedy nawet firmy pośrednictwa pracy
    nie raczyły potwierdzać wpłynięcia poczta/e-mailem aplikacji na konkretne
    stanowiska. Nie mowiąc już o wysłaniu odpowiedzi negatywnych. To niestety
    kwestia kultury osobistej osób zajmujących się selekcją aplikacji.

    > Zachecam do wysylania ofert do takich firm a zobaczycie , ze inne
    > uporzadkuja wreszcie swoj poglad na pracownika .
    Jeżeli dobrze zrozumiałem, proponujesz żeby szukający pracy wysyłali oferty
    TYLKO do takich firm. Ale skąd aplikant ma wiedzieć, że firma "XYZ" nie ma
    zwyczaju odpowiadania na korespondencję? Przekonać się o tym może dopiero
    po złożeniu aplikacji..

    Poza tym jak - już pisałem - sytuacja jest taka, że w ogromnej większości
    przypadków to pracodawcy a nie pracownicy mogą przebierać w ofertach.

    > W tej chwili rynek jest naprawde trudny , ale to nie znaczy, ze nie
    > nalezy siebie szanowac .

    Żeby nie było niejasności - bynajmniej nie próbuję usprawiedliwiać chamskich
    pogrywek pracodawców. Problem w tym, że przy obecnym rynku pracy i
    obciążeniach fiskalnych samozatrudnienia walka z takimi zachowaniami ma
    takie szanse powodzenia jak wygnanie komunistów przez DAK w na przełomie lat
    40tych i 50tych.

    Pozdrowienia

    Paweł

  • 4. Data: 2003-09-04 15:23:27
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

    (...ciach..)

> [...]

    > wyrazamy poprzez szanowanie firmy. Mam tu tez na mysli sprzet firmowy.
    > bardzo popularne jest katowanie firmowych samochodów.

    Dobrze, że ktoś poruszył ten temat bo niestety jest o czym pisać.
    Dla ilustracji trzy konkretne przykłady:

    1. Ponad pól roku temu w składzie budowlanym dwaj młodzi pracownicy
    urządzili sobie ze mnie podśmiechujki bo chciałem kupić "Flizy" a nie
    "kafle" (w małopolsce słowo "flizy" jest powszechnie używne a skład, o któym
    piszę leży w dawnym krakowskim), o "luxferach" powiedziałem "szklane
    pustaki" , zaś nie znając fachowej nazwy "nypli" przywiozłem jeden stary i
    poprosiłem o "7 takich samych złączek". W rezultacie zakupy zrobiłem pare
    kilometrów dalej gdzie nikt nie miał kłopotów ze zrozumieniem o co mi
    chodzi - "dowcipnisie" zmiejszyli obrót swojego pracodawcy o ok 6,5K.

    2. Przed kilku dniami na liście pl.listsrv.chomor-l. podano link do skanu z
    "zabawnym" faksem klienta wysłanym do banku - z zachowanym nazwiska, adresu
    i nr faksu nadawcy. Parę lat temu po sieci krążyłl list niegramotnej
    klientki "era gsm" - również z pełnym nazwiskiem i adresem.
    Nie wiem jak inni, ale ja nie powierzyłbym swoich pieniędzy bankowi, czy
    zlecił usług firmie w którym pracują tacy dowcipnisie - bo mam podstawy
    sądzić, że i w innych dziedzinach firmy te tolerują olewanie podstawowych
    zasad etyki . Nie wspominając już o tym, że nadawcy mogą zaskarżyć firmy o
    złamanie ustawy o ochronie danych osobowych, zarządać odszkodowań czy
    rozdmuchać sprawę w mediach - na pewno nie odbije sie to korzystnie na
    wizerunku i wynikach finansowych firm.

    3. Znajomy chwalił sie na imprezie, że dorobił sobie klucz do sekretariatu i
    jak nikogo nie ma dzwoni do dziewczyny w Niemczech tak że nie obciąża to
    jego limitu. Jak powiedziałem, że to przecież kradzież niezmieszany
    stwierdził, że "okrada złodzieja", który płaci pracownikom jak ostatni
    sknera..

    Fajnie jest narzekać na wrednych pracodawców, ale trzeba też przyznać, że i
    pracownicy stosują chamskie pogrywki.....
    Pozdrawiam
    Paweł

  • 5. Data: 2003-09-04 20:48:12
    Od: "OutDOOR s.c." <o...@p...onet.pl>

    Moim zdaniem, wszystko racja co piszecie, ale nie widzę sensu dyskusji nad
    pierdołami.
    Ponieważ:

    1. Przy obecnej inflacji około 2% bezrobocie ze stopy około 17,8% nadal
    rośnie a nie maleje!!!
    2. Nikt nie odmówi sobie wysłania 100 podań o pracę zamiast 50, do każdej
    firmy, która a nuż odpowie
    3. W Polsce nie ma czegoś takiego jak wyczucie etyki biznesowej (sprawa
    poruszana wielokrotnie na grupie)
    4. Ludzie pracują za 350zł, nie powiedzą ile mają premii. To logiczne że
    nikt by tego nie robił. Z drugiej strony inni żyją w przeświadczeniu ARBEIT
    MACHT FREI, czyli że jak będą dobrzy i uczciwi to dostaną podwyżkę. Znając
    historię - to niemożliwe!!!! KL Birkenau się powtarza w ale większym
    wydaniu, za sprawą inwestorów strategicznych.
    5. Aby znieść kanciarstwo w wynagrodzeniach należałoby znieść zupełnie
    podatki.
    6. Aby uregulować prawo pracownicze w tym kraju, musiałby je stworzyć ktoś
    kto potrafi myśleć.
    7. W prawie podatkowym należy dążyć do wyznaczonego celu a nie w przeciwnym
    kierunku.
    Przykład - reforma p. Leszka Balcerowicza zakładała że co roku podatek
    będzie mniejszy o około 1 stopień procentowy.
    W ten sposób w roku 2004 zamiast 17% stopy podatkowej mamy dalej 22%
    VATu i VAT na bilety do kina. Dziękujemy naszym władcom (którzy ostatni raz
    w kinie byli 20 lat temu przed objęciem kadencji). Nie mówiąc o pozostałych
    podatkach i możliwościach odliczeń - co jak się okazuje w rzeczywistości
    największy kant w dziejach Polski.
    8. Aby można było w miejscu pracy spotkać kulturalnych pracowników lub
    kulturalnego pracodawce, musiałby on uczestniczyć w dowolny sposób w życiu
    kulturalnym (kraju, miasta, wiochy - obojętnie, jakkolwiek)
    9. Wszyscy wiedzą że szukając dobrej firmy należy się przypatrzeć nie
    obecnemu zatrudnieniu (dynamicznej ekspansji) ale temu ile ludzi w ciągu
    ostatnich 3 miesięcy odeszło. Często okazuje się że ta druga liczba jest
    większa...
    10. Jak mam 3 etapowe spotkanie w PLUSIE GSM na stanowisko nawet pomywacza
    to nie mam odwagi powiedzieć na drugim spotkaniu, żeby się HUJ w końcu
    określił czy mnie chce zatrudnić czy nie, bo już nie mam siły jeździć z
    nadzieją że się nadaje.
    11. Faktem jest że jeśli się sami nie będziemy szanowali, to nikt nas nie
    będzie szanował.
    12. Polska nie należy do Polaków. A do kogo nie wiadomo.

    Pozdrawiam
    Th+

    Nie jest ważne już kto jakiej muzyki słucha, ale w jakim formacie.

  • 6. Data: 2003-09-04 20:53:15
    Od: "Ela Busz" <s...@p...onet.pl>

    Oczywiscie,
    Zobaczcie jednak sami podajecie naganne przyklady.
    Bede dalej upierala sie , ze jesli pracodawca jest nie fer odejdz i
    powiedz o tym jak najwiekszej liczbie znajomych , aby ich o tym
    przestrzec . To rynek zadecyduje , ze takie rzeczy nie przejda.
    Przytoczylam w liscie "miesko" . Czy dzisiaj poszedlbys stac w kolejce
    czy moze kupil cos innego?
    Co do dzialalnosci swieta prawda ZUS , ale co zrobilismy w tej
    kwestii , aby wymoc na roznych partiach, organizacjach , aby cos z
    tym zrobic ?
    Poza tym nie zgodze sie , ze dzisiaj wszyscy pracodawcy tak robia bo
    ich zmusza rynek. Otoz nie , zapewniam Was, ze Oni dzialaja na rynku
    tylko ze wzgledu na tych nieuczciwych nie moga Was po prostu
    zatrudnic bo musza ograniczac koszty . Robia to dla swoich juz
    zatrudnionych pracownikow , aby ich szanowac i samego siebie. I
    wlasnie dlatego nalezy zaczac od powrotu do normalnego rynku.
    Pracuje dla pracodawcy , on placi mi umowiona pensje a ja jesli
    rozmawiam przez telefon robie to sporadycznie i za to place .
    Inaczej wszyscy oszukuja siebie . W koncu wszyscy zle skonczymy .

  • 7. Data: 2003-09-04 23:54:56
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Ela Busz napisał:

> [...]
    > koncernie zarabiac 350 zl za caly miesiac ciezkiej pracy i do tego
    > pisac, ze wlasciwie to mozna sobie jakos pokombinowac to bedzie

    Bo MUSZĄ mieć [nawet] tę kasę, mimo że taka suma starcza tylko na życie
    i człowiek niepostrzeżenie stacza się w odmęty niebytu [kiedy wylalą go
    z mieszkania itd]. Ale poniżej pewnej kwoty odsetek chętnych maleje i
    prawo popytu i podaży napotyka niespodziewaną anomalię pt. -->
    bezrobotni są, ale z ich koszty [nawet nie wymagania] są powyżej tej
    kwoty i nie godzą się na zadłużanie w imie pracy. Na razie jesteśmy na
    poziomie trzeźwienia pracodawców. ;)

    > Kiedys rzad oferowal kartki na mieso i wszyscy krzyczeli , ze to
    > glodowe racje. Zobaczcie dzisiaj jest inny pomysl na jedzenie , miesa
    > wbrod a rolnicy prosza , abysmy zwiekszyli zakupy bo oni leza.

    To nie do końca tak - wiekszość protestów "robotniczych" była wynikiem
    wzrostu cen m.in. mięsa a nie jego braku, czyli wynagrodzenia nie były
    aż tak wysokie, żeby przecietny obywatel mógł sobie pozwolić na
    kupowanie szynki codziennie. Przeglądałem ostatnio moją dziecięcą
    kolekcję kartek [przed ich wyrzuceniem] i zauważyłem, że wiekszość z
    nich nie była realizowana do końca. Z drugiej strony pamiętam, że kiedy
    można było kupować kurczaki zamiast mięsa [też na kartki] to ludzie
    jakoś się do tego nie palili.

> [...]
    > cos takiego nie pozwoli .Zobaczcie jak oglaszaja sie uczelnie i
    > naprawde dobre firmy. Podaja nazwe , wymagania, czasami telefon .

    Też się nie zgodzę na taką generalizację - moje trzy rozmowy o pracę
    były wynikiem studiowania tzw. ogłoszeń drobnych - w każdym przypadku
    były [są] to firmy wyglądające na w miarę normalne i nie oferujące na
    początek ustawowego minimum [poza firmą oferującą sprzątanie]. A to, że
    nie wypisały wymagań poczytuję sobie za plus, bo równie dobrze mogły w
    ramach uzupełniania ramki wpisac tam jakiś idiotyczny program.

    > Zachecam do wysylania ofert do takich firm a zobaczycie , ze inne
    > uporzadkuja wreszcie swoj poglad na pracownika .

    Ale ja wolę wysłać na drobne, bo z "ramkowych" nigdy nie dostałem nawet
    odzewu. Reszta może wysyłac na "ramkowe", może się wreszcie gdzieś
    załapię. ;)
    A na poważnie - różnice w formach ogłaszania nie przekładają się na
    sposób traktowania pracowników.

    Flyer

  • 8. Data: 2003-09-05 15:46:24
    Od: "Pawel A." <a...@w...pl>

> [...]
    > Bede dalej upierala sie , ze jesli pracodawca jest nie fer odejdz i
    > powiedz o tym jak najwiekszej liczbie znajomych , aby ich o tym

    Odpowiem znanym tytułem "Uciec - ale dokąd?". Przy obecnej stopie
    bezrobocia większość osób może nowej pracy szukać bardzo długo - a życ jakoś
    trzeba.

    >To rynek zadecyduje , ze takie rzeczy nie przejda.
    Rynek to stosunek popytu do podaży. W tej chwili praca jest deficytowa, a
    więc pracodawcy mają większość atutów.....

    > Co do dzialalnosci swieta prawda ZUS , ale co zrobilismy w tej
    > kwestii , aby wymoc na roznych partiach, organizacjach , aby cos z
    > tym zrobic ?

    Ja na przykład sie głosować na ludzi konsekwentnie obiecujących zmniejszenie
    obciążeń fiskalnych - problem w tym, że w sejmie są oni mniejszością.......

    > Poza tym nie zgodze sie , ze dzisiaj wszyscy pracodawcy tak robia bo
    > ich zmusza rynek.

    A czy ja napisałem, że wszyscy?

    (....ciach...)
    > wlasnie dlatego nalezy zaczac od powrotu do normalnego rynku.

    Przy 18 - 19 % stopie bezrobocia nie jest to proste.

    > Pracuje dla pracodawcy , on placi mi umowiona pensje

    Przecież tak właśnie jest. Problem w tym, że przy negocjowanu wysokości
    pensji pracodawca jest w nieporównywalnie lepszej sytuacji niż pracownik.

    >a ja jesli
    > rozmawiam przez telefon robie to sporadycznie i za to place .
    > Inaczej wszyscy oszukuja siebie . W koncu wszyscy zle skonczymy .

    Uciwość jest niestety cecha indywidualną, a my możemy albo powodować, że
    jset ona premiwoana albo wprost przeciwnie.
    W podanym przezemnie przykładzie facet okradający firmę na telefonach wcale
    nie zarabia tak mało - trochę ponad 2000 netto +nadgodziny.
    Pozdrowienia.

    Paweł

  • 9. Data: 2003-09-06 12:43:09
    Od: "" <j...@o...pl>

    Witam,
    Dzisiejszy rynek pracy stymulowany jest przez kilka czynników, niestety
    odzwierciedlających nasze - Polaków przywary. Nie ma się co dziwić, że na rynku
    pracy dominuje "wolna amerykanka" Bo przecież:

    > urządzili sobie ze mnie podśmiechujki "dowcipnisie" zmiejszyli obrót swojego
    pracodawcy o ok 6,5K.

    Pracodawca przecież wie, kogo zatrudnia. Takie zachowanie toleruje, bo przecież
    istnieje coś takiego jak sprawdzenie poziomu obsługi klienta. Ale... jeśli
    firmie zmniejszy się obrót przez niekompetencję pracownika, to "szef" zredukuje
    płace, zatrudnienie, zmieni warunki umowy, wreszcie dojdzie do bankructwa. Więc
    błędne koło kręci się samo i nie ma możliwości przerwać jego biegu, bo:
    1. Ktoś, kto zatrudnia pracownika i go nie szkoli i nie dba o poziom obsługi
    klienta, sam skazuje się na niepowodzenie. Wykonanie pracy przez pracownika ma
    bezspośredni wpływ na obroty firmy. Czynnik ten przekłada się na poziom
    zatrudnionych pracowników, ich cykl szkoleń (środki na szkolenia) i efektywność
    pracy.
    2. Nie całkiem można wykluczyć, że dzisiejszy pracodawca (przełożony) był
    kiedyś pracowikiem. Znam sytuację, w której PRACODAWCA opniuje CV kandydata na
    stanowisko produkcyjne słowami "niech spie...la" Czy można powiedzieć, że jaki
    pan taki kram? Ale bezrobocie duże, więc jak się nie podoba, to won na bruk.

    > Nie wiem jak inni, ale ja nie powierzyłbym swoich pieniędzy bankowi, czy
    > zlecił usług firmie w którym pracują tacy dowcipnisie -na pewno nie odbije
    sie to korzystnie na wizerunku i wynikach finansowych firm.

    Oczywiście tak. Rekrutacja i selekcja to proces złożony z wielu elementów. Tak
    naprawdę nie kończy się na słowach "przyjmuję pana/panią do pracy. Proces
    selekcjipowinien trwać ciągle. Ale... pracownik zarabia mało, więc się nie
    stara. Nie stara się, to mało zarabia. Błędne koło?

    > 3. Znajomy chwalił sie na imprezie, że dorobił sobie klucz do sekretariatu

    Świetne rozwiązanie. Może ten pracownik będzie kiedyś pracodawcą
    (przełożonym)... i patrz j.w.

    > Fajnie jest narzekać na wrednych pracodawców, ale trzeba też przyznać, że i
    > pracownicy stosują chamskie pogrywki.....

    Niestety, zgadzam się.
    Pozdrawiam,
    Jacek