PracaGrupypl.praca.dyskusje › czym sie rozni zyciorys od cv?

  • 1. Data: 2004-11-08 17:21:14
    Temat: czym sie rozni zyciorys od cv?
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    Mam napisac zyciorys ale nie wiem jak to zrobic.
    Zawsze pisalem cv i list motywacyjny a tu nagle ktos chce dostac cv i
    zyciorys. czym to sie rozni?
    dzieki

  • 2. Data: 2004-11-08 18:02:46
    Temat: Re: czym sie rozni zyciorys od cv?
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Tapio w news:cmo9t5$gnj$1@atlantis.news.tpi.pl napisał(a):

    > nagle ktos chce dostac cv i zyciorys. czym to sie rozni?

    Tym, że jedno jest po polsku, a drugie po łacinie ;-) CV to skrót od
    łacińskiego curriculum vitae, czyli po prostu życiorys. Jeśli nie zależy Ci
    na tej pracy za bardzo to zapytaj o co im właściwie chodzi tłumacząc, że
    proszą o masło maślane masłem smarowane. Jeśli zależy Ci, to wyślij papier
    podpisany tylko Curriculum Vitae, tylko życiorys, albo Curriculum Vitae, a
    pod spodem (czyli życiorys) ;-) A jeśli bardzo Ci zależy na pracy to wyślij
    CV + życiorys w którym opiszesz to samo co w CV, ale w formie "Urodziłem
    się ........ . W ......... ukończyłem szkołę ........ o profilu ......... .
    "

    pozdrawiam
    Greg

  • 3. Data: 2004-11-08 19:19:33
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    CV to sformalizowane zestawienie chronologicznego przebiegu kariery
    zawodowej i edukacyjnej wsparte krótkimi informacjami dodatkowymi
    urealniającymi profil osobowy. Wymóg przedkładania CV wszedł nieformalnie na
    początku lat dziewięćdziesiątych. To takie po prostu ble ble ble.

    Życiorys to pisemna relacja chronologicznego przebiegu twojego życia z
    uwzględnieniem ważniejszych zdarzeń osobistych i rodzinnych; posiadająca
    znamiona literackie. Jego treść może zawierać twoje przemyślenia, opinie i
    samoocenę wydarzeń; uatrakcyjniając w ten sposób lekturę twoich wypocin. To
    przestarzała forma prezentacji osobowej która wydaje się wracać z lamusa.

    PS. CV i Życiorys to te same znaczenie i tu Greg ma rację. Natomiast układ i
    forma zawartości jest odmienna.

  • 4. Data: 2004-11-08 19:25:30
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Henryk Gruszka w news:cmogs7$r23$1@news.onet.pl napisał(a):

    > PS. CV i Życiorys to te same znaczenie i tu Greg ma rację.
    > Natomiast układ i forma zawartości jest odmienna.

    Stąd ostatnia informacja z mojej strony jak to napisać w przypadku gdy
    Tapio na pracy bardzo zależy ;-) Nie rozumiem tylko dlaczego ktoś życzy
    sobie jednocześnie CV i życiorys. Hmmm... może dokumenty przeglądać będą
    dwie osoby - jedna woli konkretnie, a druga lubi sobie poczytać
    "opowieści". Ewentualnie ktoś chce sobie poczytać, a później ewentualnie
    zerkać w wyszczególnione fakty z życia tak dla przypomnienia. Gdy są one
    wkomponowane w tekst trudniej je wyłapać. Właściwie trzeba czytać.

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2004-11-08 22:03:19
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

> [...]
    > zerkać w wyszczególnione fakty z życia tak dla przypomnienia. Gdy są one
    > wkomponowane w tekst trudniej je wyłapać. Właściwie trzeba czytać.

    Nie mam pojecia ale doszedlem do wniosku ze chodzi im jednak o list
    motywacyjny bo facet mowil cos o tym aby napisac dlaczego wlasnie mnie maja
    przyjac.
    A druga sprawa ze sie wyslowic nie mogl i nie wiedzial o co prosi.
    Ale to tylko swiadczy o firmie a raczej o tym ze facet nie ma pojecia o czym
    mowil. A prawda jest taka ze firme przejol po ojcu i tak sobie rzadzi.
    Ale na to to ja nie poradze.