PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa o dzieło i bezrobotny

  • 1. Data: 2003-09-04 14:36:17
    Temat: umowa o dzieło i bezrobotny
    Od: "AG" <a...@p...fm>

    Czesc! mam do Was pytanie (mimo że w archiwum znalazlem temat podobny).
    Mam w tej chwili status bezrobotnego, zasilek sie juz skonczyl ale mam
    ubezpieczenie.
    Czy jesli podejmę pracę na Umowę o Dzieło to stracę ubezpieczenie i status
    bezrobotnego?
    Jesli tak, to jak Urząd Pracy się dowiaduje o mojej umowie - czy przez US do
    którego pracodawca oddaje podatki? Wiem, ze przez ZUS raczej nie bo
    pracodawca nie płaci za mnie ubezpieczenia.
    Z góry dzieki za info!

  • 2. Data: 2003-09-04 14:56:46
    Temat: Re: umowa o dzieło i bezrobotny
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > którego pracodawca oddaje podatki? Wiem, ze przez ZUS raczej nie bo
    > pracodawca nie płaci za mnie ubezpieczenia.

    pracodawca i bezrobotny musza zglosic fakt podjecia pracy (stalej, czasowe,
    zlec, dziela) do pup
    a co do ubezp., moze lepiej zlecenie? bedziesz mial swiadczenia zdrowotne,
    gdyz skladka jest odprowadzana

    Jean

  • 3. Data: 2003-09-04 20:00:21
    Od: "AG" <a...@p...fm>

> [...]
    > zlec, dziela) do pup
    > a co do ubezp., moze lepiej zlecenie? bedziesz mial swiadczenia zdrowotne,

    Sęk w tym ze pracodawca moze mi dac tylko umowe o dzielo. A jesli nie
    przyznam sie Urzędowi pracy do tej umowy a pracodawca pochodzi z innego
    rejonu Polski niż mój UP to co wtedy? czy musi listownie powiadomic UP ?
    dzieki za odpowiedz!

  • 4. Data: 2003-09-04 20:38:38
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]
    > przyznam sie Urzędowi pracy do tej umowy a pracodawca pochodzi z innego
    > rejonu Polski niż mój UP to co wtedy? czy musi listownie powiadomic UP ?

    list (najlepiej polecony), fax, a nawet mejl (ja taka forme koresp.
    akceptuje)

    Jean

  • 5. Data: 2003-09-05 07:21:50
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    AG napisał(a):

    > Czy jesli podejmę pracę na Umowę o Dzieło to stracę ubezpieczenie
    > i status bezrobotnego?

    Przeczytaj regulamin/status/whatever = napisane jest tam jak byk,
    bezrobotny nie moze wykonywac zadnej pracy w oparaciu o jakiekolwiek
    umowy, ani o dzielo, ani zlecenie, ani o prace... Przy um. o dzielo -
    jak ci zalezy na zdrowotnym - to sam sobie mozesz placic i nadal
    bedziesz ubezpieczony...

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

  • 6. Data: 2003-09-05 20:28:48
    Od: <p...@o...pl>

    Użytkownik "AG" <a...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczenie.
    > Czy jesli podejmę pracę na Umowę o Dzieło to stracę ubezpieczenie i status
    Powinieneś powiadomić UP o tym, że taką umowę zawarłeś. Tracisz status
    bezrobotnego, ale mozesz ponownie się zarejestrować, kiedy umowa Ci sie
    skończy. Może lepiej dogadaj się z pracodawcą, że będziesz pracował w ogóle
    bez umowy.
    Pozdrawiam
    Elwira

  • 7. Data: 2003-09-09 06:58:38
    Od: "SławekM" <m...@p...onet.pl>

    > skończy. Może lepiej dogadaj się z pracodawcą, że będziesz pracował w
    ogóle
    > bez umowy.
    > Pozdrawiam
    > Elwira

    A następny jego mail będzie miał tytuł "Pracodawca nie chce zapłacić. Co
    robić?"

    pzdr.
    SławekM